Sharifah Zarina Muncul Selepas Lima Tahun Menghilang

Tuesday, April 24, 2012


Sharifah Zarina.
Sharifah Zarina Muncul Selepas Lima Tahun Menghilang | PETALING JAYA: Hampir lima tahun menyepi daripada dunia hiburan, penyanyi Sharifah Zarina bertekad untuk kembali aktif dalam dunia nyanyian pada tahun ini.
Jelas Sharifah Zarina, keputusan itu dibuat kerana selama ini dia banyak menghabiskan masa bersama keluarga termasuk tiga orang anaknya.
"Sebenarnya dari tahun lepas lagi saya sudah mula bergiat aktif tetapi ia tidak berapa rancak kerana ramai pihak masih tidak mengetahui kemunculan semula saya dalam bidang nyanyian.
"Tahun ini saya akan berusaha lebih keras dalam memastikan kerjaya seni saya kembali terancang dengan pelbagai aktiviti dan lagu baru," ujarnya.
Tambah Sharifah Zarina, antara penyebab dia mahu muncul semula dalam bidang seni kerana tidak gusar untuk meninggalkan tiga cahaya matanya yang sudah besar selain mendapat keizinan suami tercinta.
Dalam pada itu, Sharifah Zarina berkata, dia juga telah melantik seorang pengurus bagi memastikan perjalanan kariernya lebih teratur pada masa hadapan.
"Mungkin sebelum ini cubaan saya untuk kembali dalam bidang nyanyian tidak berapa menjadi kerana tiada bantuan pengurus yang boleh merencanakan aktiviti dan publisiti untuk saya.
"Dengan adanya pengurus rasanya perancangan saya akan lebih tersusun selepas ini," katanya.
Dalam perkembangan sama dia sudah pun muncul dengan single terbaru berjudul Memandang Awam ciptaan Muhammad Ashraf Aasimudin.
Ujarnya, lagu berentak balada itu telah pun siap sepenuhnya pada penghujung Februari lalu dan telah pun dihantar ke stesen radio untuk disiarkan.
"Saya teruja dengan lagu ini kerana penghasilannya dilakukan agak lama kerana Ashraf adalah seorang yang begitu teliti dalam menghasilkan sesuatu.
"Beberapa kali penambahbaikan terhadap lagu itu dibuat sehingga dia berpuas hati dan sebagai penyanyi saya juga gembira dengan hasil yang ditunjukkan," katanya.
Bercakap mengenai aktiviti terbarunya, Sharifah Zarina berkata, dia akan berangkat ke Sabah pada Sabtu dan Ahad ini untuk menjayakan program Jelajah Janji Harus Ditepati di Dataran Bandaran Kota Kinabalu.

You Might Also Like

0 comment

Assalamualaikum . . Hi peoples  . . Currently leave UR comment here . .I will reply soon as fast as I could . .Do drops UR link . . please don't SPAM ! ! 

Like us on Facebook

Flickr Images