MEN IN BLACK 3 | MEN IN BLACK KEMBALI

Thursday, April 12, 2012

MEN IN BLACK 3 | MEN IN BLACK KEMBALI


MEN IN BLACK 3 | MEN IN BLACK KEMBALI | Buat kaki wayang yang mengikuti siri Men In Black (MIB) sejak sekuel pertamanya MIB (1997) dan MIB 2 (2002), kemunculan MIB 3 pada 24 Mei ini pasti ditunggu peminat. Gabungan genre aksi, komedi dan sains fiksyen membuatkan jalan ceritanya jadi menarik dan tidak membosankan.

Bagi pengarahnya, Barry Sonnenfeld, filem yang berbajet besar ini hadiah buat peminat setianya selama ini tidak jemu memberi penghargaan buatnya sebagai pengarah. Menurutnya, dia tidak pernah menjangkakan kejayaan MIB 3 kerana terlalu banyak khabar angin dan halangan yang terpaksa ditempuh sepanjang pembikinan filem ini.

“Saya tidak pernah berharap pembikinan filem ini berjalan lancar, ada beberapa halangan luar biasa yang terpaksa kami tempuhi. Saya tidak berharap filem ini mempunyai penamat mengagumkan kerana kami tidak dapat menyiapkan skrip sepenuhnya semasa penggambaran berlangsung, tetapi atas gabungan idea dan kerjasama pelakon dan penerbit, akhirnya kami berjaya menyiapkan filem ini,” katanya.

Produksi Sonnenfeld bukan sahaja menghadapi masalah pembikinan skrip semasa penggambaran, malah mereka juga terpaksa berbelanja lebih demi mencapai mutu dan kualiti filem ini.

Istimewanya, MIB kali ini, Sonnenfeld turut menjelaskan inilah kali pertama MIB diterbitkan dalam bentuk 3D.

Menurut Will Smith, dia tidak mempunyai masalah dalam membawa watak MIB kerana perwatakannya di dalam filem itu masih sama.

“Filem MIB kali ini bukan mengisahkan tentang makhluk asing, tetapi perjalanan masa untuk kembali ke masa lalu. Jadi ia sedikit mencabar kerana terdapat scene baru dalam penggambaran MIB kali ini,” katanya yang menjanjikan aksi lebih hebat.

Dibarisi pelakon asal, Will Smith dan Tommy Lee Jones, MIB 3 kali ini mengisahkan ejen perisikan, Ejen J (Will Smith) yang menyedari rakan sekerjanya selama ini, Ejen K (Tommy Lee Jones) sebenarnya telah pun meninggal dunia lama dahulu.

Apabila nyawa Ejen K dan nasib planet dipertaruhkan, Ejen J perlu kembali semula ke masa lalu untuk menyelamatkan Ejen K dan memperbetulkan keadaan.

Turut membarisi watak dalam filem kali ini ialah, Nicole Scherzinger, Josh Brolin, Emma Thompson.

Sekuel terbaik MIB

Menurut Smith, MIB 3 merupakan sekuel terbaik filem ini dan harus ditonton pengikut setianya.

“MIB bukan sekadar filem biasa yang ada di panggung wayang, saya tidak pernah menonton filem lain yang mampu mengingatkan saya kepada MIB. MIB ialah filem istimewa dan unik. Saya percaya MIB 3 adalah yang terbaik di antara MIB dan MIB 2,” kata pemegang watak utama dalam sekuel ketiga MIB, Smith.

Menurutnya lagi, sekuel kali ini memaparkan lebih makhluk asing, lebih komedi dan lebih aksi demi kepuasan penonton. Mengulas tentang konflik dan kontroversi yang melibatkan produksi filem MIB 3, Smith menganggap ia hanyalah perkara biasa.

“Setiap pembikinan filem dan produksi perfileman mempunyai masalah dan konflik tertentu, ini adalah perkara biasa, media hanya membesar-besarkan perkara ini,” katanya.

Pastinya, MIB 3 menjanjikan kelainan dan kehadiran pelakon baru seperti Nichole Scherzinger dan Lady Gaga sebagai watak sambilan dalam filem tersebut.

Pernah dilema

SEBELUM ini, desas-desus khabar angin tersebar luas mengatakan sandaran watak utama filem MIB 3, Smith telah menerima satu lagi tawaran berlakon sebelum membuat keputusan untuk bekerjasama dengan pengarah Barry Sonnenfeld.

Dia pada mulanya tidak tahu memilih sama ada untuk berlakon di dalam filem MIB 3 atau City That Sailed. Menurut Smith, dia ditawarkan watak sebagai seorang ahli silap mata yang dipisahkan anak perempuannya ketika dalam perjalanan ke London.

Namun, Smith dikatakan menolak tawaran tersebut dan mengambil keputusan kembali menyarung sut dan kaca mata hitamnya.

You Might Also Like

0 comment

Assalamualaikum . . Hi peoples  . . Currently leave UR comment here . .I will reply soon as fast as I could . .Do drops UR link . . please don't SPAM ! ! 

Like us on Facebook

Flickr Images