Timbalan Pengerusi SPR nafi dakwaan beliau anggota Umno

Wednesday, May 02, 2012


Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar
Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar
SHAH ALAM - Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar menafikan beliau ahli Umno yang berdaftar di cawangan Kubang Bunggor, Pasir Mas, Kelantan sebagaimana didedahkan PKR minggu lalu.
Katanya, individu yang mempunyai keahlian Umno: 2374564 itu adalah orang lain dan tidak berkait dengannya.
"Saya bukan ahli Umno dan tidak pernah mendaftar sebagai ahli Umno sebagaimana yang di dakwa Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail.
"Pendedahan berkenaan adalah berniat jahat untuk menjatuhkan maruah saya dan merosakkan kredibiliti SPR," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Beliau berkata dakwaan itu adalah satu pembohongan dan fitnah yang berat bertujuan merosakkan nama dan integritinya sebagai Timbalan Pengerusi SPR.
"Perbuatan itu bermotifkan politik bertujuan untuk merosakkan kredibiliti SPR sebagai sebuah badan bebas dan berkecuali. Dia (Saifuddin Nasution) perlu bertanggungjawab atas pembohongannya serta memohon maaf secara terbuka," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
             
Wan Ahmad berkata, beliau juga tidak pernah mendaftar sebagai anggota Umno dan dakwaan itu sebenarnya berniat jahat untuk menjatuhkan maruahnya serta merosakkan kredibiliti SPR.
             
Saifuddin sebelum ini mendakwa kononnya Wan Ahmad seorang anggota Umno dengan No.Keahlian 2374564 yang berdaftar di Cawangan UMNO Kubang Bunggor, Pasir Mas, Kelantan.
   
"Saya bukan orang Kelantan dan tidak pernah tinggal di Pasir Mas atau di mana-mana jua (tempat) di Kelantan," katanya.
             
Untuk makluman, Wan Ahmad berkata beliau berasal dari Terengganu dan bukan Kelantan dan nombor MyKadnya juga tidak sama seperti yang didakwa.
             
Beliau berkata, orang yang dimaksudkan Setiausaha Agung PKR itu sebenarnya ialah seorang anggota Umno yang memiliki persamaan nama dengan beliau. 
             
Orang berkenaan ialah Wan Ahmad Wan Omar, pemegang MyKad bernombor 490101-03-5179 (Kad Pengenalan  lama: 2756290), No Keahlian Umno 2374564, cawangan Kubang Bunggor Pasir Mas, Kelantan.

You Might Also Like

0 comment

Assalamualaikum . . Hi peoples  . . Currently leave UR comment here . .I will reply soon as fast as I could . .Do drops UR link . . please don't SPAM ! ! 

Like us on Facebook

Flickr Images