Tips Tingkat Visitor Dan Follower

Monday, January 09, 2012

Tip
Assalamualaikum . .

hi semua . . hari ini beranikan diri untuk buat post Tips Tingkatkan Visitor dan Follower . . haha . . berani gila tulis post macam nie padahal blog Mr.Sepet ini tak hebat . visitor pun tak ada sangat , follower pun baru 2-3 orang ada hati nak tulis Tip Tingkatkan Visitor Dan Follower . berangan boleh la . dan mungkin juga ada di luar sana kata guna tip untuk diri sendiri dulu bagi bukti kata tip ini menjadi . maaf yea sekadar berkongsi apa yang Mr.Sepet dapat dari blogger-blogger lain . So dah ilmu tak salah untuk kita kongsikan . So mari aku kongsi dengan orang ramai dan terbukti tip ini berkesan .

Blogwalking 

Rajinkan diri anda untuk melawat blog orang lain , jangan asyik dok tengok blog sendiri saja then nak harap orang datang blog anda . Anda kena la kunjung blog orang lain dulu . Tinggalkan link di komen ataupun shoutbox .


Tulis Entri yang Berkualiti Dan Berinformasi

Tulis entry yang berkualiti . Pastikan dalam entry anda mengajar atau memberi informasi kepada orang ramai .Guna bahasa yang mudah di fahami oleh orang ramai dan jangan gunakan singkatan kalau boleh. Jika ingin gunakan singkatan yang boleh di fahami .

Ping Entry Anda

Ping entry anda di forum atau mana-mana site yang menyediakan khidmat untuk ping blog . Sebagai contoh di Busuk.org dan Apesal.com dan banyak lagi . Pingkan juga entry anda di Facebook anda , Fan Page atau mana-mana Group FB yang boleh ping entry anda seperti Geng Blogger, Blogger Malaya dan banyak lagi .

Comment Entry Orang Lain

Rajinkan komen entry orang lain . Tinggal saja link dalam komen itu . Nanti bila tuan blog atau orang yang lawat blog tu mesti nampak link anda dan InsyaAllah 90% orang akan klik link anda .

Join Segmen Dari Blogger 

Join segmen yang blogger-blogger buat . Dengan join segmen ini secara tak langsung link anda akan tersebar luas dan nanti akan ramai ke blog anda .

uke itu sahaja seditip tip dari Mr.Sepet untuk anda semua . harap dapat membantu anda semua . InsyaAllah tip-tips di atas dan membantu anda untuk tingkat visitor dan follower anda . Apa-apa pun tinggalkan komen anda yea . . hehe . . selamat ber blogging yea . .

You Might Also Like

14 comment

  1. tq......(saya budak baru belajar)

    ReplyDelete
  2. tips berguna..
    jom join segmen Arra..hehe

    ReplyDelete
  3. Oo .. cam gtu ek .. he3 .. rajin2 kan diri untuk komen ..

    http://dunia-kami-realiti.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. perkongsian ilmu blogging yg mnrik...tq mr sepet..

    ReplyDelete
  5. iya..kita kena rajin BW yang penting...n enty measti menarik peminat pembaca

    ReplyDelete
  6. thanks for the tips. saya baru blaja berblog ni. hehe

    ReplyDelete

Assalamualaikum . . Hi peoples  . . Currently leave UR comment here . .I will reply soon as fast as I could . .Do drops UR link . . please don't SPAM ! ! 

Like us on Facebook

Flickr Images