Sekolah Teknik !! story waktu kanak2 ribena :)

Sunday, June 26, 2011

Assalamualaikum .. . 

Entry ter-publish oleh si Sepet :)


 . . oke . seperti yang di janjikan cerita-cerita tentang diri aku .. harap-harap semua orang suka dan tertawa menghayati cerita aku ini yea . sebab aku sendiri sering tertawa seorang diri bila mengenang kembali cerita-cerita lampau nie . hehe . so mari bercerita oke . .

27 Jan 2008 : Semangat aku berkobar-kobar sangat-sangat la . rasa macam nak pergi berperang . Terus aku bangun dari tidur dan lekas bersiap . semangat nak sekolah baru terasa sangat . besok tarikh penting dalam diari hidup aku . YES!! YES!! new schOOL . new friend's . tapi sebelum daftar aku perlu selesaikan beberapa perkara penting dahulu maklumlah aku dapat surat lewat dari orang lain . . Terus aku bersiap ke sekolah aku untuk settlekan sijil-sijil dan benda-benda yang lain . aku pergi bersama rakan-rakan aku yang lain, dimana mereka juga akan pindah ke sekolah yang lain juga . . aku , faiz , anis dan ain . mereka semua sahabat aku . tapi kami akan berpisah juga . terasa amat sedih bagi aku . tiga tahun perkenalan . tapi aku buang perasaan itu ke tempat yang lain . . tetapi apa yang paling sedih ialah saat aku melangkah ke sekolah tadi . SMKAH . kau tetap menjadi kebanggaan aku . masa aku melangkah ke dalam tadi hati aku terasa amat berat sekali untuk pergi . . guru-guru , rakan-rakan dan semua orang yang di dalam SMKAH sudah begitu utuh hubungan dengan aku .



SMTBL !! Sekolah Menengah Teknik Batu Lanchang . . Tahniah anda layak . Jurusan yang di tawarkan ialah : Kejuruteraan Elektrik ( Aliran Teknik )


Alhamdullilah . dapat juga aku ke sekolah teknik walaupun keputusan yang sangat teruk . dalam seronok ada juga perasaan sedih . sedih nak tinggal kawan-kawan .. guru-guru . . dan ramai lagi . . yang paling sedih ialah kawan baik aku sendiri iaitu Faiz , Anis , dan Ain juga dapat sekolah teknik tetapi sekolah lain-lain . . tapi apapun tetap kena pergi juga . so aku teruskan saja . .

28 Jan 2008 . Daftar . yes . daftar . whoa . sekolah nie tak best . tak BEST !! . sangat tak BEST !!! itulah yang bermain kat fikiran aku masa mula melangkah ke sekolah itu . sekolah depan KUBUR CINA . kecil . tak ramai pula . TAK BEST !! . nie aku mula-mula aku rasa . . tapi tak apa .. belum kenal mana nak cintakan ? betul tak . itu kata-kata nak lingkupkan supaya aku sukakan sekolah ini . yes . masuk kelas daftar . . tengok budak-budak lain macam belagak . tak best . sombong . dalam hati ini rasa macam tak mahu saja daftar . nak balik saja terus . yes . tapi malang Mak Ayah datang hantar then terus balik . tak sempat nak kata apa-apa pun . tak apa . aku daftar dan buat macam biasa . daftar kelas . daftar asrama . simpan barang then terus pergi dewan tempat taklimat . seorang diri . tak ada kawan . TAK BEST !! . . oke . masa taklimat tue tak ada seorang pun yang tegur aku . aku tegur semua buat tak tahu . PELIK KAH AKU .. AKU SKEMA KA ? oke . tak apa . sabar saja . datang nak belajarkan . kat negeri orang . kena bersabarkan . . thank god . habis dah taklimat . boleh balik hostel dan rehat . pukul 2petang bermula orientasi . tak sabar tengok oriented dia macam mana . . hah . hampeh . mula-mula dah kena tengking .

p/s : sedikit ungkapan dari diari seorang lelaki .  .


oke . nie kejadian yang aku nak cerita . .

Majlis Berbuka Puasa Perdana "Pelajar Asrama bersama Pengetua " 

oke . bulan puasa . bulan baik . hari baik . perangai mesti baik an . oke . Alhamdullilah . akhirnya majlis lagi . boleh juga makan makanan yang sedap sikit dari biasa . hurm .. .suka gila aku . . yup .

itulah yang terlintas di fikiran aku masa warden kesayangan bagitaw .. . hurm . tapi yang sedih . warden tue sambung ayat plak .

" kamu semua kena tolong untuk majlis itu . Khairul kamu nanti tolong pentas , backdrop dan lighting oke . Ekhwan pun sama .majlis itu besok . semua dah sedia barang tunggu buat saja . satgi lepas solat zuhur buat boleh tak . tak yah prep petang  "

hah . hilang terus mood . tapi tak apa . puasa . pahala yang di kejar . . lalu aku pown laju saja angguk kepala setuju . tapi dalam hati . tak leh nk kata apa la . ha . dalam tak suka tue ada juga yang suka . tak yah prep . tunggu lagi . enjoy mood . hahah .. apa lagi . mood kembali oke la . . oops . dalam semangat tue . tringat pula yang suka snap . whoa . majlis tue . boleh amek gambar suka-suka . pakai pown kemas . comel hensem . apa lagi . terus pergi jumpa cikgu kaunseling yang baik hati . hehe .


Aku dan kawan : cgu . nak pnjam camera leh tak . kami tak bawak 
Cgu Kaun : nak buat apa . ?
Aku dan kawan : nak amek gambar la cgu oi . nak buat apa lagi . 
Cgu Kaun : gambar apa . kamu ka . 
Aku dan kawan : gambar majlis malam nanti la . untuk kenangan . kami tolong cgu amek gambar sekali . boleh . cgu kan sibuk nanti . kami amek la gambar . cgu leh rehat sikit . 
Cgu Kaun : ouh . boleh juga . amek la . 

ha . tue dia . berlakon pandaikan . baik ja . nak tolong cgu . tapi tak pun rasanya . nak amek gambar sendiri saja . hehe . . oke . lepas saja amek camera tue balik hostel . makan . then siap-siap nak tolong cgu . hurm . . 

Warden : kamu dah solat ka belum . klu dah jom ke dewan . klu belum solat,solat dulu nanti pergi dewan . dewan terbuka taw . 
Aku dan kawan : oke cgu dah solat  . 

apa lagi pergi la kat dewan tue . tolong-tolong apa yang patutkan . hurm . pasang backdrop . lightning . macam lagi la . hias dewan kata kan . . 

nak tengok apa yang kami tolong .   :) 

nie kawan aku . hasrul dan amin . hasrul nie memang rapat gila dengan aku . . kami gila-gila bila bersama . 

tengok . betapa rajin kami . cuci surau . . 

nie warden aku . Cikgu Mukrim . memang sporting habis . jiwa remaja . :) 

yang nie Najmi . jambu kowt tapi still gila-gila . haha . suka tengok dia ketaw . lawak . 

ha . hasrul ni belakon saja lbih . sampai duduk vacuum carpet tue . nak bagi tahu letih . 




tengok . betapa mesranya kami dengan para warden . haha . 

cantik tak . haha . aku tolong juga nie . haha . . 

ha . ramai kan yang tolong . tapi semua kena paksa . haha . 


nie dalam surau pula . tulis-tulis lagi . haha . . best. . let design it . 

nie dewan terbuka sekolah . agak besar  . . aku selalu lepak kat sini dulu . . layan novel or perasaan . haha . 

nie warden juga . Cikgu Fakrul . garang tapi baik hati . 












yang baju oren tu warden juga . Cikgu Mahadzan . aku suka cikgu nie even kadang2 dia nampak macam kelam kabut tapi still terbaik 


tengok . nampak macam sibuk ja kami semua . warden lagi la sibuk . ON-PHONE saja . haha . 



tengok bakat seni kami pula menghias pentas . haha . aku dan rakan-rakan aku Asyraf dan Solihin serta warden Cikgu Asrul 


nie sedikit view pentas yang kami hias . cantik tak . haha . 

tengok . bila dah siap keja . inilah keja yang wajib di lakukan . snap dan snap . haha . 

snap lagi nie . haha . 


uke . korang dah tengok sebelum majlis tue . sekarang aku nak bagi tengok selepas majlis lak apa yang kami buat . . semasa tak boleh . bahaya . haha . .










uke . semua tue bila dah habis majlis . kami memang suka bergambar . pantang ada masa kan . snap saja . hehe . uke setakat ini saja . nanti aku cerita lagi kisah aku yea.  

You Might Also Like

9 comment

  1. aku rindu lah teknik aku dulu..
    kawan kawan hostel best jee
    tade puak..
    -.-"
    aku nak balek sekolahhh..
    HAHAH

    ReplyDelete
  2. @aqmalazmi haha .. tue la . rindu kan zaman2 skola . heheh . nk putar masa bule .

    ReplyDelete
  3. sek tu kalau ada event memang best. untung la dpat bertahan smpai spm. fatin cbut lari sbb tak tahan dgn orientasi depa. kejamm ! hehee ^_^

    ReplyDelete
  4. @CucuTokMat (^^,) haha . .memang best . . orientasi kami pown kejam . ramai juga budak yg lari . tapi tak apa bertahan . last2 . best kowt skolah tue even ramai kata macam pnjara lagi peraturan dia . hehe .

    ReplyDelete
  5. asal pic aku neh t'libat ?? huhu
    eddie la , bkn hasrul ....

    ReplyDelete
  6. @Simpler II haha . .bpa ak pggil ko hasrul kn . bkn eddie . pulun ja . adoi .

    ReplyDelete

Assalamualaikum . . Hi peoples  . . Currently leave UR comment here . .I will reply soon as fast as I could . .Do drops UR link . . please don't SPAM ! ! 

Like us on Facebook

Flickr Images